Co przygotować dziecku na cały dzień w szkole?

Redakcja

3 stycznia, 2024

Szkoła jest ważną częścią życia dziecka. Dziecko spędza większość czasu w szkole, a wraz z tym przychodzą zadania domowe, testy i projekty. Jedzenie zdrowej żywności w szkolnej stołówce lub przynoszenie własnego lunchu jest bardzo ważną decyzją dla każdego dziecka.

Przy tak wielu restauracjach typu fast-food na każdym rogu, może być ciężko zapewnić dziecku pożywne posiłki, które faktycznie będzie chciało jeść w szkole. Jednak połączenie wygody z odżywianiem może być łatwe, jeśli zaplanujesz z wyprzedzeniem i zapakujesz zdrowe przekąski, które lubią.

Planuj z wyprzedzeniem

Posiadanie planu pomoże Ci wybrać zdrową żywność i uniknąć niezdrowych wyborów w ostatniej chwili, które mogą prowadzić do niedoborów żywieniowych i słabego zdrowia. Jeśli przygotowujesz dziecku posiłki do szkoły i chcesz włączyć do nich świeże owoce i warzywa, pamiętaj, aby zaplanować wystarczająco dużo czasu na ich właściwe przygotowanie.

Pomysły na śniadanie dla dzieci

Płatki owsiane to świetny wybór, zwłaszcza gdy dodasz świeże owoce, takie jak jagody i pokrojone banany. Płatki owsiane mają wysoką zawartość błonnika, który pomaga regulować poziom cukru we krwi Twojego dziecka i zapewnia trwałą energię. Jeśli Twoje dziecko nie lubi owsianki, spróbuj innych pełnoziarnistych płatków śniadaniowych, takich jak granola lub musli.

jabłko do szkoły

Pomysły na lunch dla dzieci w szkole

Niezależnie od tego, czy Twoje dziecko przynosi lunch z domu, czy kupuje posiłek w stołowce, powinno jeść zbilansowany posiłek, który zawiera źródło białka, pełne ziarna, owoce lub warzywa oraz produkt mleczny. Oto kilka zdrowych pomysłów: Sałatka z tuńczyka lub łososia z warzywami może być jedzona na kanapce lub jako wrap. Dla opcji wegetariańskiej spróbuj wrapa z hummusem z warzywami lub wrapa z fasolą. Kanapki lub wrapy mogą być również nadziewane różnymi warzywami, takimi jak pomidory, sałata, ogórki, papryka lub marchew.

Pomysły na przekąski do szkoły

Przekąski, które łączą w sobie białka, węglowodany i tłuszcze, zapewniają trwałą energię i pomagają zapobiec zbyt szybkiemu ponownemu odczuwaniu głodu przez dziecko. Unikaj pokarmów o wysokiej zawartości cukru i tłuszczu.

Oto kilka przykładów:

  • Płatki zbożowe i mleko – Wybierz niskotłuszczowe mleko, aby zmniejszyć ilość tłuszczu i cukru w tej przekąsce.
  • Owoce i jogurt – Miska świeżych owoców to kolejna świetna przekąska, która dostarcza błonnika, witamin i minerałów.
  • Batony granolowe lub mieszanka szlaków – Unikaj batonów granolowych o wysokiej zawartości cukru, takich jak czekoladowe lub miodowe batony granolowe.
  • Orzechy i nasiona zmieszane z suszonymi owocami – Wybieraj niesolone orzechy i nasiona, które nie są solone lub prażone w olejach o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych.
  • Batony owocowe i orzechowe – Jeśli kupujesz batonik z przekąskami, szukaj takiego, który jest zapakowany w pojedynczą porcję i ma 3 gramy błonnika i 6 gramów białka.

Włącz do diety świeże owoce i warzywa

Wiele owoców i warzyw można jeść na surowo, co oznacza, że nie trzeba ich gotować przed szkołą. Oto kilka przykładów:

  1. Marchew – Pokrój marchew w cienkie paski lub kup wstępnie pocięte paluszki marchewkowe, na zdrową przekąskę lub dodatek do dania głównego.
  2. Seler – Seler może być jedzony na surowo sam lub z masłem orzechowym lub innym masłem orzechowym.
  3. Banany – obierz banany i pokrój je na kawałki lub pokrój je wzdłuż.

Pożywne i zdrowe obiady szkolne powinny mieć dużo błonnika, mało cukru i dużo białka. Przygotowując szkolne obiady dla dziecka, staraj się uwzględniać różnorodne produkty ze wszystkich grup żywnościowych: owoce, warzywa, pełne ziarna, białko i nabiał.

Polecane: